Termín | Místo | Cena (vč. DPH) | ||
---|---|---|---|---|
7.1.2025
09:00 - 13:00
|
online kurz |
2 200 Kč(e-osvědčení, materiál k semináři) (vč. DPH) | Přihlásit se | |
14.5.2025
09:00 - 13:00
|
online kurz |
2 200 Kč(e-osvědčení, materiál k semináři) (vč. DPH) | Přihlásit se | |
Pracovní seminář k problematice sdělování údajů o obchodu mezi Českou republikou a ostatními členskými státy Evropského společenství se zaměřením na změny účinné 2024/2025.
Cílem semináře je přinést účastníkům:
- přehled základních pravidel vykazování statistiky pohybu zboží v rámci EU – INTRASTAT při realizaci různých obchodních transakcí
- definici jednotlivých vykazovných údajů
- informace o provázanosti vykazování na uplatňování DPH
Určeno: Pracovníkům výrobních a obchodních společností, kteří se zabývají vykazováním údajů pro statistiku vnitrounijního pohybu zboží, případně zástupcům těchto společností, kteří potřebují získat základní či prohloubit si dosavadní informace v dané problematice.
Seminář je zaměřen na prezentaci pravidel vykazování statistiky pohybu zboží v rámci EU – INTRASTAT definovaných Nařízení vlády č. 333/2021 Sb. k provedení některých ustanovení celního zákona v oblasti statistiky, které s účinnosti od 1. 1. 2022 nahrazuje Nařízení vlády č. 244/2016 Sb., v návaznosti na předpisy Evropské unie.
Na semináři budou prezentována pravidla vykazování při provádění různých druhů obchodních operací, postupy při vykazování zvláštních druhů a zvláštních pohybů zboží, pravidla provádění oprav chybných a nepřesných údajů ve výkazech pro INTRASTAT a další aspekty vykazování včetně jejich provázanosti na uplatňování DPH.
Program semináře:
1. Definice vnitrounijního ochodu se zbožím a základních pravidel jeho provádění.
2. Základní předpisy upravující vykazování statistiky pohybu zboží v rámci EU – INTRASTAT, základní pojmy.
3. Nová definice referenčního období.
4. Definice předmětu vykazování, tzn. vykazování při provádění různých obchodních operací v rámci vnitrounijního ochodu se zbožím (nákup, prodej, zušlechťovací operace, vícestranné obchody apod.).
5. Pravidla vykazování, tzn. pravidla pro uvádění údajů do výkazů pro INTRASTAT včetně definice nových údajů uváděných do výkazů INTRASTAT při vykazování odesílání zboží.
6. Nový seznam kódů povahy transakce
7. Postupy při vykazování zvláštních druhů a zvláštních pohybů zboží.
8. Zjednodušené vykazování při nepřekročení prahu 20.000.000 Kč.
9. Pravidla provádění následných oprav chybných a nepřesných údajů ve výkazech pro INTRASTAT.
10. Definice zboží vyňatého z povinnosti uvádět o něm informace do výkazu pro INTRASTAT.
11. Praktické příklady vykazování vybraných obchodních operací.
12. Příklady provázanosti vykazování s uplatňováním DPH.
13. Diskuse a odpovědi na dotazy účastníků.
Pro účastníky semináře je připraven písemný materiál, který obsahuje stručné shrnutí témat, která jsou předmětem semináře.
UPOZORNĚNÍ:
Přístupové údaje budou zaslány na email uvedený v přihlášce cca 2 dny před školením.
Marek Reinoha je poradce v oblasti cel a unijního obchodu. Absolvoval základní celní kurs – nižší celní zkouška s vyznamenáním,
dále odborný celní kurs – odborná celní zkouška s vyznamenáním
a vyšší celní zkoušku. od roku 1991 působil
na Federálním ministerstvu obchodu – na Ústřední celní
správě jako celní úředník, v roce 1992 potom nastoupil
na Ministerstvo financí - Generální ředitelství cel, celní
úřad Brno – letiště a následně celní úřad Brno II., kde
po několika letech potom působil jako ředitel celního úřadu.
Od roku 2004 se již výhradně věnuje poradenské, lektorské
činnosti a publikační činnosti, v níž má bohaté zkušenosti
– témata: celní předpisy, celní problematika, problematika
DPH a SPD po vstupu ČR do EU, INCOTERMS, zahraniční
obchod apod.